اسکین اسکرابر (درماف)

اسکین اسکرابر (درماف) آزیتا نوری

در شبکه های اجتماعی به اشتراگ بزارید:

واتساپ

اسکین اسکرابر (درمااف)

 

اگر شما هم جزء آن دسته افرادی باشید که از آکنه، جوش‌های سرسیاه، لکه‌های تیره و چین و چروک پوست خسته شده‌اند؛ احتمالاً می‌دانید که راهکار خلاص شدن از این مشکلات پاکسازی صحیح و اصولی پوست است. اما بسیاری از ما علی رغم رعایت یک روتین روزانه مراقبت از پوست نمی‌توانیم با جوش، لک، چربی پوست و چین و چروک مقابله کنیم. دلیل این اتفاق این است که پاکسازی عمقی پوست تنها با استفاده از ژل شستشو و تونر انجام نمی‌شود و برای این کار نیاز به ابزار حرفه‌ای تری داریم. یکی از این دستگاه‌ها اسکین اسکرابر است که معمولاً در ایران به نام درما اف شناخته می‌شود.

در واقع دستگاه اسکین اسکرابر مدل‌های مختلفی دارد و یکی از آن‌ها درما اف است. این دستگاه یک وسیله الکترونیکی بوده که از امواج فراصوت قوی برای پاکسازی عمیق پوست، افزایش تولید کلاژن و جذب حداکثری محصولات پوستی استفاده می‌کند. این وسیله شگفت انگیز که به نام اتوی پوست نیز شناخته می‌شود، به شما کمک می‌کند تا پوست خود را از هرگونه جوش سرسیاه و سرسفید، چین و چروک‌ سطحی، لک و منافذ مسدودشده پاکسازی کنید. در نتیجه پوست شفاف، صاف و درخشانی خواهید داشت.

در این مقاله از مجله زیبا بمان، فواید فوق العاده اسکین اسکرابر یا درما اف را بررسی می‌کنیم و نحوه استفاده از این دستگاه را نیز آموزش می‌دهیم. با ما همراه باشید.

اسکین اسکرابر چگونه کار می کند؟

خارجی ترین لایه پوست اپیدرم نام دارد. در این لایه سلول‌های پوستی مرده نیز وجود دارند که نقش مانعی در برابر آسیب نور خورشید، باکتری‌ها، آب و هوا و … را ایفا می‌کنند. با این حال، اگر سلول‌های مرده روی هم انباشته شوند و فرد پوست خود را به خوبی پاکسازی نکند، بستر مناسبی برای تجمع مقدار زیادی آلودگی و چربی در میان منافذ پوست به وجود خواهد آمد. نتیجه چنین تجمعی جوش، لک، منافذ بزرگ و چین و چروک خواهد بود. حتماً می‌دانید که دست انسان قادر به پاکسازی عمیق پوست و منافذ آن نیست. اما چگونه می‌توانیم به عمق منافذ دسترسی داشته باشیم و سلول‌های مرده را پاکسازی کنیم؟

دستگاه اسکین اسکرابر که یکی از مشهورترین مدل‌های آن درما اف است،با ساتفاده از امواج فراصوت پوست را به آرامی لایه برداری کرده و سلول‌های مرده و آلودگی‌ها را به طور عمیق پاکسازی می‌کند. این لایه برداری توسط پالس‌های فراصوتی قدرتمند این دستگاه صورت می‌گیرد که با 28 هزار لرزش در ثانیه همراه است. همانطور که شما دستگاه اسکین اسکرابر یا درما اف را روی صورت خود حرکت می‌دهید، پالس‌های فراصوت با آب ترکیب شده و به آرامی در اعماق منافذ پوست نفوذ می‌کنند. در نتیجه هرگونه آلودگی، جوش سرسیاه، سلول مرده و چربی در اعماق پوست تمیز شده و صورتتان صاف، تمیز و درخشان خواهد شد.

فواید درما اف برای پوست چیست؟

1- عدم تحریک پوست حساس

اگر شما هم دارای پوست حساس هستید، یک دستگاه اسکین اسکرابر جایگزین فوق العاده‌ای برای انواع برس پاکسازی پوست یا میکرودرم ابریژن خواهد بود. شما در حین کار با دستگاه درما اف می‌توانید فشار، زاویه و جهت حرکت را به دلخواه خود کنترل ‌کنید. این به این معناست که می‌توانید در نواحی حساس‌تر با ملایمت بیشتری لایه برداری را انجام دهید. از آنجایی که شما به همراه اسکین اسکرابر از آب معمولی یا محصولات آبرسان استفاده می‌کنید و هیچگونه اسکراب یا لایه بردار خاص به صورتتان نمی‌زنید، پوستتان کمتر تحریک شده و با التهاب و حساسیت رو به رو نخواهد شد. به همین دلیل دستگاه درما اف برای افراد دارای پوست حساس، ملتهب و حتی مبتلا به روزاسه نیز قابل استفاده است.

2- پاکسازی عمقی پوست

همانطور که قبلاً هم گفتیم، دستگاه درما اف مانند دیگر مدل‌های اسکین اسکرابر می‌تواند آلودگی، سلول‌های مرده و چربی موجود در اعماق و منافذ پوست را پاکسازی کند. این دستگاه روی پوست مرطوب استفاده می‌شود و به کمک این رطوبت، امواج صوتی را با لرزش وارد اعماق پوست می‌کند. این امر باعث جدا شدن سلول‌های مرده و خشک از لایه‌های پوست شده و به همراه آن آلودگی‌ و چربی را نیز از بین می‌برد.

3- بهداشتی بودن

دستگاه درما اف از برس پاکسازی، فیس براش، ابزار سایشی یا هرگونه وسیله‌ دیگری که تا به حال به کمک آن پوستتان را لایه برداری کرده‌اید بهداشتی‌تر و تمیزتر بوده و آلودگی‌ها را درون خود جمع نمی‌کند. کافی است پس از هر بار استفاده از اسکین اسکرابر به راحتی آن را با یک دستمال مرطوب ضد باکتری یا الکل تمیز کرده و در محفظه مخصوص نگهداری کنید. به این ترتیب نه تنها آلودگی و چربی روی دستگاه به جا نمی‌ماند، بلکه آلودگی‌های محیطی مانند گرد و غبار نیز روی آن نخواهد نشست.

4- کمک به جذب بهتر محصولات مراقبت از پوست

اگر پوستتان را به خوبی پاکسازی نکنید؛ حتی بهترین سرم‌ها، کرم‌ها و محصولات مراقبت از پوست هم تأثیر چندانی روی پوستتان نخواهند گذاشت. در واقع، اگر صورت به درستی لایه برداری نشود منافذ آن همچنان پر از سلول‌های مرده، چربی و آلودگی خواهد بود. این موجب می‌شود تا محصولات مراقبت از پوست تنها روی سطح پوست قرار بگیرند و به اعماق آن نفود نکنند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد از مصرف محصولات باکیفیت پوستی هیچ نتیجه‌ای نمی‌گیرند.

5- مقرون به صرفه بودن

اگر برای مصرف خانگی یک دستگاه اسکین اسکرابر درما اف تهیه کنید، در هزینه‌های خود صرفه جویی زیادی کرده‌اید. چرا که دیگر نیازی به خرید انواع برس شستشو، اسکراب، لایه بردارهای شیمیایی مانند AHA و BHA و همچنین مراجعه به سالن‌های زیبایی برای پاکسازی پوست نخواهید داشت. این دستگاه به خوبی پوست را لایه برداری می‌کند و تمیز کردن و نگهداری آن نیز بسیار راحت است.

6- شفاف، صاف و درخشان کردن پوست

با توجه به اینکه دستگاه اسکین اسکرابر پوست را کاملاً تمیز می‌کند، بسیاری از مشکلات پوستی مانند جوش، آکنه، لک و منافذ باز را درمان کرده و موجب محو شدن چین و چروک‌های سطحی را نیز خواهد شد. درما اف بدون هیچگونه خونریزی، درد و التهاب به شما پوستی شاداب و تمیز هدیه می‌دهد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *