پوست صورت انسان، به عنوان یکی از مهم ترین عناصر زیبایی او به شمار می رود و داشتن پوستی سالم و زیبا و به دور از هرگونه لک های پوستی آزار دهنده، یک اصل بسیار مهم می باشدزیبایی پوست صورت ارتباطی مستقیم با زیبایی فرد دارد و هرچقدر پوست صورت فرد، زیباتر باشد، به طبع زیبایی و جذابیت فرد نیز بیشتر خواهد بودزیبایی پوست صورت برای انسان و به ویژه خانم ها امروزه به یک اولویت در زندگی تبدیل شده و خانم هایی که از سلامت پوست خود ناراضی هستند، می کوشند تا به هر طریقی سلامت و زیبایی پوست خود را بدست آورده و جذابیت خود را افزایش دهند.  در این میان ممکن است استفاده از مواد آرایشی بهداشتی مختلف، که اکثر خانم ها برای برگرداندن زیبایی پوست استفاده می کنند، به این کار کمک چندانی نکند و حتی پوست آن ها را خراب تر کند.

لذا بایستی برای زیبایی پوست و ازبین بردن چین و چروک و در اصطلاح جوان سازی پوست صورت، راهی مطمئن در پیش گرفت که به پوست صورت آسیب نزند و بتواند در جوان سازی سطح پوست صورت موثر واقع شوددر این جا این سوال پیش می آید که چه نوع روشی برای جوان سازی پوست صورت مناسب است و می تواند با کم ترین اثر مخرب، باعث بهسازی و جوان سازی پوست صورت شود؟ در این مقاله قصد داریم تا در ارتباط را روش پلاژن تراپی که در جوان سازی پوست صورت نقش بسیار موثری دارد، توضیحاتی را ارائه دهیمدر ابتدا درباره اینکه پلاژن تراپی چیست؟ صحبت خواهیم کرد و پس از آن درباره فواید این روش بحث خواهیم کردبا ما همراه باشید.

پلاژن تراپی چیست؟

پلاژن تراپی چیست؟

پلاژن تراپی روشی درمانی است که طی آن لک و ضایعات پوستی در قسمت صورت به کمک دستگاه مخصوص برداشته شده و پوستی صاف و بدون هرگونه ناصافی و لکه را برای شما فراهم می کندبرای فهم درست این موضوع که پلاژن تراپی چیست؟ و این عمل چگونه انجام می شود؟ بایستی ابتدا با بافت شناسی پوست صورت انسان آشنا شویدمعمولا پوست صورت در طول روز در معرض حوادث و اتفاقات بسیاری قرار دارد که هرکدام می توانند روی پوست صورت اثر مخربی داشته و باعث کاهش کیفیت پوست و در مواردی ایجاد لک در پوست شوند

 قرار گرفتن مداوم در معرض نورآفتاب، استفاده از مواد دارویی و بهداشتی مختلف و … از جمله مواردی هستند که می توانند روی بافت پوست صورت اثر مخرب داشته باشندهمچنین با افزایش سن، الاستیسیته یا همان خاصیت کشسانی پوست کاهش پیدا کرده و چین و چروک هایی در پوست ایجاد می شوداین چین و چروک ها ممکن است موجب آزردگی خاطر فرد شده و به فکر صاف کردن چین و چروک های خود بیفتدیکی از روش های بسیار مفید که می تواند این چین و چروک های پوستی را از بین ببرد، روش پلاژن تراپی است.

پلاژن تراپی چگونه انجام می شود؟

پلاژن تراپی چگونه انجام می شود؟

پس از درک این موضوع که پلاژن تراپی چیست به سراغ روش انجام پلاژن تراپی می رویمپلاژن تراپی توسط دستگاهی به نام پلاژن انجام می شود.

این دستگاه با تولید امواجی که در ناحیه امواج رادیویی هستند، به وسیله نیدل های بسیار ریزی که برای این دستگاه تعبیه شده است، باعث می شود که عضلات صورت در حالت منقبض قرار گرفته و فیبر هایی که از جنس کلاژن هستند و در قسمت پوست صورت به فراوانی وجود دارند، کوتاه و کوتاه تر شده و پوست صورت بسیار زیبا تر و خوش فرم تر نمود پیدا کندامواج رادیویی که در این دستگاه استفاده می شوند، کاملا بی خطر بوده و برای پوست صورت مخرب نمی باشندامواج رادیویی به این دلیل که انرژی زیادی در خود ندارند، معمولا نمی توانند به پوست صورت آسیبی برسانندحال آن که به عنوان مثال اشعه فرابنفش(UV) در صورت اصابت به پوست صورت، می تواند با ایجاد دایمر های تیمین، مقدمات سرطان پوست را در فرد فراهم نماید.

مزایای روش پلاژن تراپی

مزایای روش پلاژن تراپی

در پاراگراف قبلی درباره این موضوع که پلاژن تراپی چیست صحبت کردیمدر این پاراگراف می خواهیم درباره مزایای این روش توضیحاتی را به صورت تیتروار ارائه دهیم:

  • یکی از مهم ترین کاربرد ها و مزیت های روش پلاژن تراپی، خارج کردن و کاهش چربی های زیرپوستی استسلول های زیر پوستی در قسمت پوست صورت ممکن است در اثر اتفاقات و حوادث مختلفی دچار التهاب شده و باعث چاقی صورت شوندبا استفاده از این روش می توان چاقی صورت را کنترل کرده و آن را به حداقل رساند.
  • همانطوری که قبلا نیز گفتیم، با افزایش سن ممکن است چین و چروک های پوستی افزایش پیدا کندیکی از بهترین روش ها برای کاهش چین و چروک های پوستی، روش پلاژن تراپی است.
  • محکم کردن و افزایش الاستیسیته پوست صورت یکی دیگر از مهم ترین مزایای پلاژن تراپی استاثری که در قسمت پلاژن تراپی چیست؟ راجب آن توضیح دادیم و گفتیم که افزایش الاستیسیته و خاصیت کشسانی پوست، می تواند چین و چروک های پوستی را از بین برده و پوست شادابی را برای شما فراهم سازد.
مراقبت های پوستی پس از پلاژن تراپی

مراقبت های پوستی پس از پلاژن تراپی

در پاراگراف های گذشته درباره این موضوع که پلاژن تراپی چیست و چه فواید و مزایایی دارد صحبت کردیمدر این پاراگراف درباره مراقبت هایی که لازم است پس از پلاژن تراپی از پوست صورت گیرد، بحث خواهیم کرد.

پس از عمل پلاژن تراپی روی پوست صورت، با توجه به اینکه ممکن است پوست صورت حساس شود، نباید آن را در معرض هوا یا آب داغ قرار دادبه عنوان مثال رفتن به سونا، با توجه به حرارت بالایی که دارد، می تواند اثر مخربی روی بافت صورت گذاشته و باعث انبساط عضلات صورت شده و ممکن است چین و چروک های پوستی دوباره روی صورت ایجاد شوندهمچنین پس از پلاژن تراپی در صورت قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب، بایستی حتما از کرم های ضد آفتاب استفاده نمود.

کلام پایانی

در این مقاله سعی شد تا شما را با موضوع پلاژن تراپی چیست؟ آشنا کرده و درباره فواید و مزایای این روش توضیحاتی ارائه دهیمپس از توضیح اینکه پلاژن تراپی چیست؟ و توضیح فواید آن، درباره مراقبت های پس از این عمل نیز بحث کردیمامیدواریم این مقاله مورد رضایت و پسند شما واقع شده باشد.